torsdag 5. januar 2017

Bli inspirert og mal med oljemaling


Oljemaling har vært i bruk av de store kunstnerne i hundrevis av år og er fortsatt populær blant kunstmalerne da den kan brukes på så mange måter og kan brukes til  mange forskjellige teknikker!
Mange forbinder nok oljemaling med store naturtro landskapsbilder eller gamle historiske portretter men oljemaling er så mye mer enn det! 
Bildet over lånte jeg HER


Dette vakre bildet fant jeg HER.



Oljemaling krever litt tålmodighet, men man har også fordelen med at man kan bruke lengre tid på å forandre detaljer , men kanskje aller mest at bildet tilføres tekstur slik som HER



Oljemalingen gir også mulighet til å tone fargene i hverandre slik som bildet  HER


Teknikken med lag på lag ser man godt i dette bildet HER




Jeg liker å male,  men er ingen ekspert på kunstmaling så derfor kan dere 
heller få noen gode tips HER


Dette bildet inspirerer meg veldig! 
Og om du har lyst til å prøve deg på oljemaling er kanskje ett abstrakt bilde det du bør begynne med? 
Bildet fant jeg HER





HER har kunstneren laget en by av sine abstrakte penselstrøk.



Vil du starte superenkelt kan ta en titt HER
Mitt tips er å sette igang og gjøre deg kjent med hvordan malingen oppfører seg, prøv å blande farger og test teksturer.
Slik kan du jo få ett bilde som matcher perfekt til stuen din.



Jeg anbefaler å ta en titt HER for mer inspirasjon!


Ett maleri inspirert av havet er også ett flott sted å begynne! 
Se hvordan du går frem HER



For mer vidunderlig abstrakt inspirasjon ta en titt HER






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar