onsdag 11. januar 2017

BLI INSPIRERT OG MAL MED AKRYLMALING

AKRYLMALING er og blir min personlige favoritt! 
Det fine med akrylmaling er at den kan brukes på så mange måter.
Du kan blande den ut med vann og få akvarellignende bilder, eller du kan smøre på tykke lag og få bilder som ligner oljemalerier!
Det tørker også fortere ;)


 finner du ideer og inspirasjon om du har lyst til å prøve deg med akrylmaling! 




er en fin link med illustrasjoner og forklaringer på hvordan du blander farger.



kan du lære hvordan du lager ett abstrakt maleri med akrylfarger.


kan du lære deg hvordan du maler bildet du ser over.
Dette er ett fint sted å begynne da man får øvd seg på teknikker med å blande toner og farger som du ser i bakgrunnen og i tilegg blir du kjent med små penselstrøk når du maler blomstene.
Følg linken for å se fremgangsmåten.


får du øvet deg på samme måte som bildet over, med at du jobber med tonene i bakgrunnen først og så senere detaljer i de små blomstene .
Følg linken og det vises steg for steg hvordan du går frem.




Å male med akryl gir uendelig med muligheter! 

(inspirasjonsbilde fant jeg HER)


(inspirasjonsbilde fant jeg HER)


(inspirasjonsbilde fant jeg HER)


(inspirasjonsbilde fant jeg HER)


(inspirasjonsbilde fant jeg HER)


Jeg anbefaler deg å ta en titt på denne bloggen HER
hvor du kan se steg for steg hvordan du maler flotte abstrakte bilder
 av havetmed akryl.
Legg merke til hvor forskjellig utrykk bildene gir utifra hvilken teknikk som er brukt. 










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar